1. Rejestracja
lub logowanie:
Warto się zarejestrować się na wizzair.com, ponieważ
wówczas nasze dane będą uzupełniane automatycznie podczas
rezerwacji kolejnych biletów, będziemy też mogli zapłacić
przelewem i zarządzać rezerwacją. System nie uznaje polskich znaków w miejscu, gdzie wpisujemy imię i nazwisko, dlatego nazwisko Żabiński musimy zapisać jako Zabinski.
Podany przez nas adres e-mail będzie w przyszłości identyfikatorem użytkownika myWIZZ. Aby zakończyć rejestrację, klikamy „KONTYNUUJ” i jesteśmy zalogowani. Nasze dane możemy w przyszłości edytować po zalogowaniu, wybierając na stronie głównej „Profil” > „Edytuj dane”.
Podany przez nas adres e-mail będzie w przyszłości identyfikatorem użytkownika myWIZZ. Aby zakończyć rejestrację, klikamy „KONTYNUUJ” i jesteśmy zalogowani. Nasze dane możemy w przyszłości edytować po zalogowaniu, wybierając na stronie głównej „Profil” > „Edytuj dane”.
Gdy już posiadamy konto na stronie Wizz Air,
logujemy się za pomocą identyfikatora, będącego adresem e-mail i
wybranego hasła.
2. Wybór
trasy i daty:
W okienku do rezerwacji najpierw z rozwijanych list
wybieramy miejsce odlotu i przylotu. Po kliknięciu „SZUKAJ”, przejdziemy do kolejnego etapu
rezerwacji, gdzie zaznaczamy daty lotów
w kalendarzu, decydując czy interesuje nas lot powrotny (w obie
strony) czy podróż w jedną stronę i wybieramy liczbę pasażerów.
3 Wybór
konkretnego lotu, waluty i sposobu płatności:
W kolejnym etapie możemy porównywać ceny i godziny
lotów w poszczególnych dniach, klikając wstecz lub w przód.
Jeżeli w wybranych przez nas uprzednio terminach nie ma żadnych
połączeń, daty te nie zostaną wyświetlone. Aby zobaczyć
rzeczywisty koszt, jaki poniesiemy, w granatowym oknie z prawej
strony wybieramy z rozwijanej listy preferowaną walutę, w jakiej chcemy dokonać przelewu (będziemy
jeszcze mogli ją zmienić w ostatnim etapie rezerwacji).
Posiadacze członkostwa w klubie Wizzair mogą
zapłacić za bilet za pomocą punktów zgromadzonych na koncie
(wówczas podczas płatności należy wybrać metodę płatności
„Konto WIZZ”).
Możemy porównywać ceny lotów w poszczególnych
tygodniach, klikając „Pokaż poprzednie dni”/”Pokaż kolejne
dni”. Wybieramy dzień lotu, na który się zdecydowaliśmy,
zaznaczając dany wiersz (zostanie on wówczas podświetlony na
różowo) – z lewej strony wylot, z prawej powrót. Wówczas pojawi
się propozycja wykupienia członkostwa w Wizz Club
na okres 1 roku. Funkcja ta umożliwia właścicielowi konta, do
którego jest przypisana i jego towarzyszom podróży (jeśli ich
dane znajdują się na jednej rezerwacji wraz z właścicielem konta)
zakup biletów w gwarantowanych niższych cenach. Warto rozważyć
taką opcję, jeśli nie lecimy sami i mamy zamiar lecieć jeszcze
gdzieś tą linią w ciągu roku od zakupu.
Wówczas w granatowym oknie z prawej strony
wyświetlone zostaną szczegóły wybranego lotu i podsumowanie ceny.
W dolnej części strony znajdują się warunki taryfowe. Zaznaczamy
pole „Akceptuję Zasady poufności i Ogólne warunki przewozu”.
Aby przejść do następnego etapu, klikamy „KONTYNUUJ”.
4. Dane
pasażerów i bagaż:
Jeśli zapomnieliśmy się zalogować lub nie
utworzyliśmy jeszcze konta użytkownika na stronie, możemy tego
dokonać na tym etapie rezerwacji, uzupełniając formularz
rejestracji (patrz: punkt 1).
Następnie uzupełniamy dane dotyczące
podróżnych i podejmujemy decyzję o ewentualnym dokupieniu
dużego bagażu podręcznego lub bagażu rejestrowanego. Jeżeli
osoba, z której konta użytkownika dokonywana jest rezerwacja
wykupuje jeden z biletów dla siebie, zaznacza pole „Podróżuję”
i wówczas zostaną tu skopiowane dane podane podczas rejestracji.
Poniżej uzupełniamy dane pozostałych pasażerów, decydując dla
każdej osoby o sposobie odprawy i potrzebnym bagażu.
Aby zmniejszyć koszty, wybieramy odprawę przez Internet, brak
bagażu rejestrowanego i bezpłatny mały bagaż podręczny.
Pasażerowie mogą przewozić bezpłatnie jedną
sztukę bagażu podręcznego, jednak w przypadku
węgierskiej linii lotniczej, darmowy bagaż jest mniejszy niż w
Ryanair – nie może on przekraczać wymiarów 42x32x25 cm (mały
bagaż podręczny) i musi się mieścić pod siedzeniem
przed pasażerem, ale nie musi spełniać żadnych limitów wagowych.
Jeżeli bagaż podręczny przekracza wymiary małego bagażu
podręcznego, ale nie jest większy niż 56 x 45 x 25 cm (duży
bagaż podręczny), można wnieść go na pokład samolotu
po uiszczeniu dodatkowej opłaty (na lotnisku zawsze dopłacimy
więcej). Bagaż ten również nie ma ograniczeń wagowych, ale musi
się mieścić w schowku nad siedzeniami pasażerów, gdzie pasażer
musi być w stanie umieścić go samodzielnie.
Pamiętajmy też, że zarówno zawartość bagażu
kabinowego jak i rejestrowego podlega ograniczeniom, np. Zakazany
jest przewóz płynów powyżej 100 ml. Dodatkowo możemy wnosić bez
dodatkowych opłat następujące przedmioty: płaszcz lub koc,
telefon komórkowy, materiały do czytania podczas lotu, parę kul w
przypadku osób niepełnosprawnych ruchowo, a dla dzieci w wieku
poniżej 2 lat – żywność, składany wózek dziecięcy albo małe
łóżeczko.
Jeżeli wystarczy nam tylko mały bagaż podręczny,
wybieramy taką opcję, natomiast w polu „Bagaż” wybieramy
wybieramy z listy „Brak – bezpłatnie”. Jeśli zdecydujemy się
na zakup bagażu rejestrowanego, musimy zaznaczyć
ile sztuk bagażu zamierzamy odprawić. Zwróćmy uwagę, że bagaż rejestrowany w Wizz Air może
ważyć maksymalnie 32 kg – więcej niż w
przypadku większości linii lotniczych! Czasem bardziej opłaca się
nadać jeden bagaż rejestrowany na 2 osoby, niż płacić dwukrotnie
z duży podręczny, warto przemyśleć, jakie są nasze potrzeby i co się bardziej opłaca.
Każdy pasażer może przewieźć do 6 sztuk bagażu
rejestrowanego – za pierwsze trzy sztuki bagażu rejestrowanego
można zapłacić online, lecz za kolejne dopiero na lotnisku. Przy
dokonywaniu opłaty za dodatkowe sztuki bagażu na lotnisku, należna
opłata za bagaż jest wyższa.
Jeśli nasza rezerwacja obejmuje pasażera, który
wymaga specjalnej pomocy, pod jego imieniem i
nazwiskiem zaznaczamy okienko „Ograniczona mobilność”. Na
koniec klikamy „KONTYNUUJ”.
5. Usługi
opcjonalne
Podobnie jak w przypadku linii Ryanair, jeśli dążymy do minimalizacji kosztów biletu, NIE wykupujemy żadnych dodatkowo płatnych opcji.
Podobnie jak w przypadku linii Ryanair, jeśli dążymy do minimalizacji kosztów biletu, NIE wykupujemy żadnych dodatkowo płatnych opcji.
WIZZ
XXLong – miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi
Usługa ta pozwoli nam zarezerwować miejsca w samolocie w rzędzie przy wyjściach awaryjnych, które są bardziej komfortowe, ze względu na większą przestrzeń z przodu. Trzeba jednak pamiętać, że z usługi tej mogą korzystać jedynie pasażerowie, którzy mają ukończone 18 lat, posiadają podstawową znajomość języka angielskiego, są pełnosprawne i będą w stanie otworzyć wyjście awaryjne nad skrzydłem w razie wypadku. Zgodnie z zasadami na stronie Wizz Air, ze względów bezpieczeństwa, pasażerowie otyli, wymagający pomocy, podróżujący z niemowlętami (poniżej 2 roku życia), jak również kobiety w ciąży NIE mogą siedzieć w rzędach przy wyjściach awaryjnych. Jeśli okaże się, że nie spełniamy kryteriów, zostaniemy przesadzeni (a opłata za usługę jest bezzwrotna).
Usługa ta pozwoli nam zarezerwować miejsca w samolocie w rzędzie przy wyjściach awaryjnych, które są bardziej komfortowe, ze względu na większą przestrzeń z przodu. Trzeba jednak pamiętać, że z usługi tej mogą korzystać jedynie pasażerowie, którzy mają ukończone 18 lat, posiadają podstawową znajomość języka angielskiego, są pełnosprawne i będą w stanie otworzyć wyjście awaryjne nad skrzydłem w razie wypadku. Zgodnie z zasadami na stronie Wizz Air, ze względów bezpieczeństwa, pasażerowie otyli, wymagający pomocy, podróżujący z niemowlętami (poniżej 2 roku życia), jak również kobiety w ciąży NIE mogą siedzieć w rzędach przy wyjściach awaryjnych. Jeśli okaże się, że nie spełniamy kryteriów, zostaniemy przesadzeni (a opłata za usługę jest bezzwrotna).
WIZZ
Reserved seat – Zarezerwowane miejsce
Zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na wybór jednego z dostępnych miejsc w 2 pierwszych rzędach samolotu.
Zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na wybór jednego z dostępnych miejsc w 2 pierwszych rzędach samolotu.
WIZZ
Xpress Priorytet wejścia na pokład
Zakup tej usługi gwarantuje wejście do samolotu w pierwszej grupie pasażerów. Otrzymamy specjalną naklejkę na kartę pokładową. Pamiętajmy, że w przypadku niektórych portów lotniczych, do samolotu zawiezie nas autobus, a wówczas można będzie priorytetowo zająć miejsce jedynie w autobusie… Wizz Air radzi: „Aby jak najszybciej wysiąść z autobusu, należy przejść do przedniej części pojazdu, ponieważ tylko przednie drzwi będą otwarte. Nie możemy jednak zagwarantować pierwszeństwa przy wysiadaniu z autobusu.” Z reguły, choć nie zawsze zaraz po osbach z wykupionym wizz xpress wchołane są rodziny z niemowlętami.
Zakup tej usługi gwarantuje wejście do samolotu w pierwszej grupie pasażerów. Otrzymamy specjalną naklejkę na kartę pokładową. Pamiętajmy, że w przypadku niektórych portów lotniczych, do samolotu zawiezie nas autobus, a wówczas można będzie priorytetowo zająć miejsce jedynie w autobusie… Wizz Air radzi: „Aby jak najszybciej wysiąść z autobusu, należy przejść do przedniej części pojazdu, ponieważ tylko przednie drzwi będą otwarte. Nie możemy jednak zagwarantować pierwszeństwa przy wysiadaniu z autobusu.” Z reguły, choć nie zawsze zaraz po osbach z wykupionym wizz xpress wchołane są rodziny z niemowlętami.
WIZZ
Flex
Zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na późniejsze bezpłatne dokonanie dowolnej liczby zmian terminu, godziny i trasy lotu przez Internet (do 3 godzin przed planową godziną wylotu), jednak w usłudze tej nie jest dostępna zmiana nazwiska. Po wykupieniu WIZZ Flex, nie będzie pobierana opłata standardowa za modyfikacje dokonywane przez stronę wizzair.com lub Telecentrum. Będzie trzeba natomiast pokryć ewentualną różnicę w cenie za przewóz, a pamiętajmy, że bilety lotnicze szybko drożeją i może się okazać, że taniej wykupić nowy lot u konkurencji.
Zaznaczenie tej opcji pozwoli nam na późniejsze bezpłatne dokonanie dowolnej liczby zmian terminu, godziny i trasy lotu przez Internet (do 3 godzin przed planową godziną wylotu), jednak w usłudze tej nie jest dostępna zmiana nazwiska. Po wykupieniu WIZZ Flex, nie będzie pobierana opłata standardowa za modyfikacje dokonywane przez stronę wizzair.com lub Telecentrum. Będzie trzeba natomiast pokryć ewentualną różnicę w cenie za przewóz, a pamiętajmy, że bilety lotnicze szybko drożeją i może się okazać, że taniej wykupić nowy lot u konkurencji.
Ubezpieczenie
podróżne
Warto porównać ceny innych ubezpieczycieli, prawdopodobnie będą
bardziej korzystne. My
zawsze klikamy: „Nie,
dziękuję”.
Transport
na lotnisko/z lotniska
Możemy zarezerwować transport minibusem, autokarem lub pociągiem pomiędzy centrum miasta, a lotniskiem (i z powrotem), a w niektórych krajach nawet do hotelu lub miejsca zamieszkania. Rozkład przejazdów i wszystkie niezbędne informacje na temat tej usługi znajdziemy w e-mailu potwierdzającym lot. Otrzymamy też w nim odsyłacz do strony internetowej firmy przewozowej, gdzie należy podać adres docelowy lub adres odbioru pasażera (w przypadku transportu powrotnego na lotnisko) – dopiero wówczas rezerwacja transportu zostaje potwierdzona. Busy oznaczone są logiem Wizz Air. Przystanki możemy obejrzeć na mapie na stronie Wizz Air.
Możemy zarezerwować transport minibusem, autokarem lub pociągiem pomiędzy centrum miasta, a lotniskiem (i z powrotem), a w niektórych krajach nawet do hotelu lub miejsca zamieszkania. Rozkład przejazdów i wszystkie niezbędne informacje na temat tej usługi znajdziemy w e-mailu potwierdzającym lot. Otrzymamy też w nim odsyłacz do strony internetowej firmy przewozowej, gdzie należy podać adres docelowy lub adres odbioru pasażera (w przypadku transportu powrotnego na lotnisko) – dopiero wówczas rezerwacja transportu zostaje potwierdzona. Busy oznaczone są logiem Wizz Air. Przystanki możemy obejrzeć na mapie na stronie Wizz Air.
Gwarancja
przylotu na czas
Po wykupieniu tej opcji otrzymamy kredyt w wysokości 100 euro (na pasażera), jeśli lot będzie opóźniony o co najmniej 1 godzinę – niezależnie od przyczyny opóźnienia. Zabezpieczenie nie dotyczy sytuacji, w której klienci zostali powiadomieni o opóźnieniu przynajmniej 48 godzin wcześniej. Opóźnienie jest obliczane na podstawie godziny przylotu (tzn. godziny lądowania) samolotu. Kredyt zostanie automatycznie zapisany na konto WIZZ zarejestrowanego klienta w ciągu 7 dni od opóźnionego lotu i jest ważny przez rok od jego otrzymania. Niestety, może on zostać wykorzystany jedynie na zakup lotów Wizz Air i dowolnych dodatkowych produktów.
Po wykupieniu tej opcji otrzymamy kredyt w wysokości 100 euro (na pasażera), jeśli lot będzie opóźniony o co najmniej 1 godzinę – niezależnie od przyczyny opóźnienia. Zabezpieczenie nie dotyczy sytuacji, w której klienci zostali powiadomieni o opóźnieniu przynajmniej 48 godzin wcześniej. Opóźnienie jest obliczane na podstawie godziny przylotu (tzn. godziny lądowania) samolotu. Kredyt zostanie automatycznie zapisany na konto WIZZ zarejestrowanego klienta w ciągu 7 dni od opóźnionego lotu i jest ważny przez rok od jego otrzymania. Niestety, może on zostać wykorzystany jedynie na zakup lotów Wizz Air i dowolnych dodatkowych produktów.
Potwierdzenie
rezerwacji w SMS
Po wykupieniu tej opcji otrzymamy dane dotyczące naszego lotu na numer telefonu komórkowego podanego w danych kontaktowych. Wszystkie informacje dotyczące dat, godzin, numeru lotu itd., a także ewentualnych zmian, otrzymamy tak czy inaczej BEZPŁATNIE na maila.
Po wykupieniu tej opcji otrzymamy dane dotyczące naszego lotu na numer telefonu komórkowego podanego w danych kontaktowych. Wszystkie informacje dotyczące dat, godzin, numeru lotu itd., a także ewentualnych zmian, otrzymamy tak czy inaczej BEZPŁATNIE na maila.
6. Dane
kontaktowe:
Na tym etapie możemy sprawdzić i edytować dane kontaktowe przypisane do konta myWIZZ, z którego dokonujemy rezerwacji.
Na tym etapie możemy sprawdzić i edytować dane kontaktowe przypisane do konta myWIZZ, z którego dokonujemy rezerwacji.
7. Płatność
za lot:
Jest to ostatni etap rezerwacji, gdzie wybieramy sposób zapłaty za bilet. Do wyboru
mamy kartę kredytową (tak naprawdę przy wybraniu tej opcji również
bez problemu dokonamy płatności zwykłą kartą debetową), przelew
bankowy oraz płatność punktami z konta Wizz lub kuponem Wizz.
W przypadku płatności kartą
(należy podać rodzaj karty, jej numer, nazwisko posiadacza i datę
końca ważności podaną na karcie (EXPIRES:) oraz numer CVV
(trzycyfrowy kod wydrukowany na pasku podpisu na odwrocie karty).
Jeżeli kupujemy lot z innego kraju niż Polska i
cena biletu podana jest w obcej walucie, możemy dokonać
przewalutowania, co umożliwi nam wykonać
transakcję w złotówkach lub innej walucie wybranej z rozwijanej
listy w dolnej części ekranu. Otrzymamy ostateczną kwotę, która
zostanie pobrana z karty. Finalizujemy płatność i czekamy aż
pojawi się ekran z numerem potwierdzenia.
Jeśli wybieramy płatność
przelewem bankowym, na tym etapie klikamy pole
„Przelew bankowy” aby dokonać wstępnej rezerwacji, po czym
będziemy musieli dokonać płatności na numer konta Wizz Air,
logując się na stronie swojego banku lub wpłacić na poczcie.
Przelew bankowy należy zainicjować w ciągu 24 godzin po dokonaniu
rezerwacji. Płatność przelewem bankowym
możliwa jest nie później niż 14 dni przed datą odlotu i tylko
jeżeli pasażer ma na koncie mniej niż trzy płatności oczekujące
na realizację. W tym przypadku wybieramy z listy lokalizację konta,
na które chcemy dokonać przelewu (kraj, do którego chcemy wysłać
pieniądze). W przypadku płatności z polskiego konta w złotówkach,
będzie to Polska. Na koniec klikamy „DOKONAJ PŁATNOŚCI”.
Następnie na ekranie wyświetli się numer
potwierdzenia oraz status rezerwacji: „Utrzymaj” ponieważ
zarezerwowaliśmy lot, ale jeszcze nie dokonaliśmy płatności.
Otrzymamy też szczegółowe informacje o przelewie
bankowym, a więc numer konta, na jakie możemy przelać należną
kwotę, nazwa posiadacza konta oraz wskazówki, co należy wpisać w
tytule przelewu. Postępujemy zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi
pod danymi do przelewu. Te
same informacje otrzymamy też na adres e-mail podany podczas
rejestracji (jeśli nie – sprawdźmy w skrzynce SPAM).
Po dokonaniu przelewu możemy zalogować się na
stronie Wizz Air i kliknąć „Rezerwacje”, aby zobaczyć listę
wszystkich naszych planowanych lotów, a także historię tych, które
już odbyliśmy w przeszłości. Klikając w poszczególne rezerwacje,
możemy sprawdzić jej status (np. upewnić się, czy rezerwacja
opłacona przelewem została już potwierdzona przez Wizz Air). Jeśli
nie minęło jeszcze 5 dni od momentu rezerwacji, nie ma się co
denerwować. Po zaksięgowaniu przelanej kwoty otrzymamy e-mail z
informacją o zmianie statusu na stronie na POTWIERDZONA.
8. Odprawa
Odprawa przez Internet jest bezpłatna i jeśli zdecydujemy się na tę opcję, będziemy musieli odprawić się online na wizzair.com w terminie od 30 dni do 3 godzin przed lotem (dla każdego odcinka lotu i dla każdego pasażera osobno) oraz wydrukować swoją kartę pokładową i przedstawić ją przy wyjściu do samolotu wraz z dokumentami podróży (paszportem lub dowodem osobistym). Odprawa na lotnisku podlega opłacie od pasażera za lot. Za odprawę na lotnisku można zapłacić w trakcie dokonywania rezerwacji lub w późniejszym terminie, korzystając z opcji „dodaj usługę" lub za pośrednictwem centrum obsługi telefonicznej. Odprawa na lotnisku wykupiona na lotnisku podlega wyższej opłacie. Jeśli odprawa online nie jest jeszcze dostępna dla danego lotniska wylotu, odprawa na lotnisku będzie bezpłatna do czasu udostępnienia tej usługi.
Dzięki Agnieszko:) Przyda się ta wiedza myślę że nie raz.....
OdpowiedzUsuńBardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń