stycznia 21, 2018

Francja: Akwitania, Pireneje Atlantyckie i Kraj Basków

Zapraszamy na wycieczkę do miejsc mniej znanych, a cudownych, nieoczywistych kulturowo, innych niż znany Paryż czy Marsylia. Akwitania, Pireneje Atlantyckie i Kraj Basków. A w każdym z tych miejsc coś pięknego! Będą warowne zamki, urocze małe wioski na szlaku św. Jakuba do Santiago de Compostela, cudowne i majestatyczne góry z największym wodospadem Francji, lazurowe jeziorko i Ocean Atlantycki. Ach pięknie było…

Wylot 2 lipca 2017 r.

Kiedy tylko linia lotnicza Ryanair otworzyła połączenie z Krakowa do Lourdes, podskoczyliśmy z radości!
Od dawna szukaliśmy jakiegoś sensownego połączenia, żeby dostać się Pau, gdzie od wielu lat mieszka nasza ciocia. Radość była jeszcze większa, gdy ceny biletów w promocji okazały się bardzo rozsądne, więc kupiliśmy szybko bilety na lipiec i tak oto wylądowaliśmy w Lourdes!

Pau
Pierwsze dni po przylocie spędzamy w Pau, zwiedzając okolicę i piękny zamek. Od cioci podjechaliśmy do centrum autobusem linii T1(bilet 1,30 E u kierowcy), ale okazało się, że kursują tu też bezpłatne autobusy ze znaczkiem biedronki, można do niego wsiąść i jeździć po centrum miasta za darmo.

Pogoda nam nie sprzyja, bo pada i jest raczej chłodno, ale szczególnie nam to nie przeszkadza. Spacerujemy bulwarem, dochodzimy do zabytkowej XIX wiecznej funicolare, którą bezpłatnie można wjechać i zjechać z bulwaru pod sam dworzec kolejowy. Kursuje co 2 minuty.

Bardzo ładny jest park obok archiwum miasta, w wodzie w kanałach pływa nutria, którą Olaf nazwał Nutella.